• Spring navigation over
  • Job
  • Kontakt
  • Nyheder
  • Om Psykiatrien
  • Adgang med Tegn
Psykiatrien - I gode hænder
Region Nordjylland - I gode hænder
  • Afsnit og ambulatorier
    Afsnit og ambulatorier

    I Psykiatrien i Region Nordjylland har vi følgende sengeafsnit og ambulatorier. Klik på et punkt nedenfor for at finde information og kontaktoplysninger for det afsnit eller ambulatorium, der er relevant for dig.

    Aalborg, Mølleparkvej - Voksne 

     AKUT HJÆLP

    • Psykiatrisk Skadestue 

    AMBULATORIER M.V.

    • Ambulatorium for Angst og Tvangssygdomme
    • Ambulatorium for Personlighedspsykiatri
    • Ambulatorium for Voksne med ADHD
    • Enhed for Bipolar Lidelse
    • Enhed for Depression
    • Enhed for Selvmordsforebyggelse
    • Fysioterapiafdelingen
    • Musikterapien
    • Retspsykiatrisk Ambulatorium

    SENGEAFSNIT

    • Intensivt Sengeafsnit S5
    • Intensivt Sengeafsnit S6
    • Modtageafsnit S4
    • Retspsykiatrisk Sengeafsnit S9
    • Retspsykiatrisk Sengeafsnit S10
    • Sengeafsnit S7
    • Sengeafsnit S8

    Aalborg, Brandevej - Voksne

    AMBULATORIER OG SENGEAFSNIT

    • Ambulatorium for Psykoser
    • OPUS - Ambulatorium for Unge med Skizofreni
    • Sengeafsnit S1
    • Sengeafsnit S2

    Aalborg, Mølleparkvej - Børn og unge

    AMBULATORIER OG SENGEAFSNIT

    • Afklarings- og Rådgivningsenheden
    • Ambulatorium for ADHD
    • Ambulatorium for Børne- og Ungdomspsykiatri
    • Enhed for Spiseforstyrrelser
    • Dagafsnit for Børn og Unge
    • Sengeafsnit for Børn og Unge

    Brønderslev

    AMBULATORIER M.V.

    • Ambulatorium for Angst og Personlighedspsykiatri
    • Ambulatorium for Psykisk Udviklingshæmmede
    • Ambulatorium for Ældrepsykiatri
    • Psykiatrisk Ambulatorium Midtvendsyssel
    • Fysioterapiafdelingen
    SENGEAFSNIT

    • Brugerstyrede senge
    • Intensivt Sengeafsnit N5
    • Intensivt Sengeafsnit N6
    • Modtageafsnit
    • Sengeafsnit N1 - Særlige Pladser
    • Sengeafsnit N2
    • Sengeafsnit N3
    • Ældrepsykiatrisk Sengeafsnit N4

     

    Brovst

    • Træffestedet Brovst

    Frederikshavn

    • Psykiatrisk Ambulatorium, Frederikshavn
    • Sengeafsnit N7, Frederikshavn
    • Psykiatrisk Mobilteam

    Hjørring

    • Træffestedet Hjørring

    Thy-Mors

    • Psykiatrisk Ambulatorium, Thy-Mors
    • Sengeafsnit N8, Thisted

  • Undersøgelse og behandling
    Undersøgelse og behandling

    Her finder du informationer om undersøgelser og behandlinger inden for Psykiatriens forskellige områder:

    • Voksenpsykiatri

    • Ældrepsykiatri

    • Børn og Unge

    • Retspsykiatri

    Mere information om behandling i Psykiatrien

    • At være patient i Voksenpsykiatrien
    • At være patient i Børne- og Ungdomspsykiatrien
    • Hvornår kan patienter henvises til behandling i Psykiatrien?
    • Flere former for behandling
    • Ret til hurtig udredning
    • Tvang i psykiatrien
  • Information og rådgivning
    Information og rådgivning
    • Center for Pårørende

    • Telefonrådgivning om spiseforstyrrelser

    • Psyk-Info

    • Gode råd om sundhed

    • Peermedarbejdere

  • Praktisk information
    Praktisk information
    • Værd at vide

    • Find vej på de psykiatriske sygehuse

    • Dine rettigheder som patient

    • Coronavirus: Vigtig information til patienter

    • Samtale med Psykiatrien via video

    Døgnet rundt kan du ringe til Psykiatriens Information

    Telefon 97 64 30 00

    Herfra kan du blive stillet om til alle afdelinger.

  • For sundhedsfaglige
    For sundhedsfaglige og samarbejdspartnere

    For sundhedsfaglige

    • Henvisning og visitation

    • Kvalitet

    • Forløbsbeskrivelser for indlagte patienter

    • Pakkeforløb

    • Psykiatrisk forskning

    • Psykosocialt beredskab

    • Rådgivning

    • Samarbejde og projekter

    • Specialeplanlægning

    • Sundhedsaftaler

    • De særlige pladser

    • Selvmordsforebyggelse

    • Uddannelse og karriere

    • Kurser og konferencer

    • For nyansatte

  • Afsnit og ambulatorier
    • Her findes de psykiatriske hospitaler, sengeafsnit og ambulatorier
      • Psykiatrien - Aalborg Universitetshospital
        • Ambulatorier og sengeafsnit for Børn og Unge
        • Ambulatorier og sengeafsnit for Voksne, Mølleparkvej
          • Ambulatorium for Angst og Tvangssygdomme
          • Ambulatorium for Personlighedspsykiatri
          • Ambulatorium for Voksne med ADHD
          • Enhed for Bipolar Lidelse
          • Enhed for Depression
          • Enhed for Selvmordsforebyggelse
          • Fysioterapiafdelingen, Aalborg
          • Intensivt Sengeafsnit S5
          • Intensivt Sengeafsnit S6
          • Modtageafsnit S4
          • Musikterapien
          • Retspsykiatrisk Ambulatorium
          • Retspsykiatrisk Sengeafsnit S9
          • Retspsykiatrisk Sengeafsnit S10
          • Sengeafsnit S7
          • Sengeafsnit S8
            • Find vej og transport
            • Patienter og pårørende
            • Samarbejde
            • Om afsnittet
            • Undersøgelser og behandlinger
            • Kontakt
        • Ambulatorier og sengeafsnit for Voksne, Brandevej
        • Psykiatrisk Skadestue
      • Brønderslev Psykiatriske Sygehus
      • Psykiatrien i Brovst
      • Psykiatrien i Frederikshavn
      • Psykiatrien i Hjørring
      • Psykiatrien i Thy-Mors
      • Tværgående funktioner
  • Undersøgelse og behandling
  • Information og rådgivning
  • Praktisk information
  • For sundhedsfaglige
  • Om Psykiatrien
  • Selvbetjening
  • Fortæl os om din oplevelse
  • Kvalitet
  • Dine-rettigheder-som-patient
  • Brugerinddragelse
  • Tilgaengelighedserklaering
  • Job
  • Kontakt
  • Nyheder
  • Om Psykiatrien
  • Adgang med Tegn
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter
  • E-mail
Psykiatrien

Du er her

  1. Forside
  2. Afsnit og ambulatorier
  3. Her findes de psykiatriske hospitaler, sengeafsnit og ambulatorier
  4. Psykiatrien - Aalborg Universitetshospital
  5. Ambulatorier og sengeafsnit for Voksne, Mølleparkvej
  6. Sengeafsnit S8
  7. Patienter og pårørende
PRINT DEL
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter
  • E-mail

Sengeafsnit S8

Sengeafsnit S8

  • Find vej og transport
  • Patienter og pårørende
  • Samarbejde
  • Om afsnittet
  • Undersøgelser og behandlinger
  • Kontakt

Patienter og pårørende

Du kan som patient eller pårørende have brug for praktiske informationer, når du skal indlægges på eller besøge en pårørende på Sengeafsnit S8.

Når du ankommer

Fold alle ud Fold alle sammen

  • Modtagelse i afsnittet

    Du bliver modtaget af en sygeplejerske eller en social- og sundhedsassistent og får information om, hvad der kommer til at ske i de første timer.

    Du bliver tildelt en sengestue og får hjælp til det praktiske.

    Du får et identifikationsarmbånd på, som indeholder dit navn og cpr-nummer. Armbåndet er en vigtig del af patientsikkerheden, og du skal beholde det på under hele din indlæggelse.

  • Pårørende er velkomne

    Du må gerne have en pårørende med. Det kan være rart at være to om at lytte og stille spørgsmål, når du skal indlægges. Pårørende kan også deltage i samtaler senere i dit forløb. Samtalerne aftales typisk på forhånd.

    Under din indlæggelse er pårørende velkomne til at tage kontakt til afsnittet og være i dialog med personalet, også selvom du ikke ønsker at inddrage dine pårørende i din behandling. Personalet må ikke udtale sig om dig og din behandling, men de må gerne rådgive dine pårørende på et generelt niveau.

  • Medbring din medicin

    Vi har brug for at vide, hvilken medicin du får. Tag selv din medicin med eller få en pårørende til at hjælpe dig. Fortæl os, hvis du plejer at få dosispakket medicin. Vi sørger for at opbevare din medicin under indlæggelsen.

    Som regel har vi kun adgang til den medicin, der knytter sig til den behandling, du får hos os. Derfor er det vigtigt, at du selv medbringer anden medicin.

  • Medbring behageligt tøj

    Du har typisk dit eget tøj på, mens du er indlagt. Vi anbefaler, at du medbringer behageligt tøj og praktiske sko.

    Ved behov er der mulighed for at låne hospitalstøj i de første dage.

    Tag dine egne toiletartikler med - eller få en pårørende til at hjælpe med det.

    Du har mulighed for at vaske tøj i afsnittet. Du skal selv medbringe vaskepulver eller få en pårørende til at hjælpe dig.

    Vær opmærksom på, at vi ikke erstatter tøj, der er gået i stykker eller blevet væk i forbindelse med vask.

  • Medbring hjælpemidler

    Bruger du hjælpemidler i det daglige, skal du tage dem med på hospitalet. Vi har som udgangspunkt ikke adgang til alle former for hjælpemidler.

  • Pas godt på dine værdigenstande

    Pas godt på dine ejendele såsom mobiltelefon, overtøj, tasker og penge, mens du er på hospitalet. Tag ikke dyre smykker eller større pengebeløb med - eller send dem med dine pårørende hjem.

    Der kan være ejendele, du ikke selv må opbevare. Det kan være ting som knive, sakse eller andet, der kan være til fare for dig selv eller andre. Vi kan opbevare tingene for dig, mens du er indlagt.  

    • Pas på dine ejendele

Døgnrytme

Fold alle ud Fold alle sammen

  • Besøgstid

    Vi har fri besøgstid. Det vil sige, at pårørende må være til stede på de tidspunkter, hvor patienten har brug for det.

    Vi opfordrer til, at besøg aftales med personalet på forhånd af hensyn til patientens behandling og de aktiviteter, vi har planlagt. Ring gerne og aftal et tidspunkt for besøg. Det gælder især besøg af børn, da dette kræver særlige hensyn.

    Der kan opstå behov for at begrænse besøgstiden i en periode af hensyn til patienten.

    Vis altid hensyn, og vær parat til at forlade patientens stue, når vi udfører behandlings- eller plejeopgaver, eller hvis der skal tages andre særlige hensyn på stuen.

  • Spisetider

    Kl. 8.15-8.45 morgenmad
    Kl. 12.00-12.30 frokost
    Kl. 14.30 eftermiddagskaffe
    Kl. 18.00-18.30 aftensmad
    Kl. 19.30 aftenkaffe

    Menu

    Hospitalet tilbyder en varieret og sund kost. Giv os besked, hvis du er vegetar eller af andre årsager har brug for specialkost. Så tager vi hensyn til det.

    Se menuplaner

  • Daglige aktiviteter på tavlen

    Der er i løbet af dagen en række aktiviteter, som du skal deltage i. Du kan se både tidspunkt og aktivitet på tavlen i fællesrummet.

  • Vagtskifte

    Når nyt personale møder ind, er det vigtigt, at de får en status på, hvad der er sket i de seneste timer. Der er mange informationer, der skal gives videre på kort tid, og for at det kan ske uforstyrret og effektivt, foregår det på personalekontoret.

    Har du et akut problem,er der altid personale til stede i fællesarealet, som du kan henvende dig til.

  • Telefonhenvendelser

    Dine pårørende er velkomne til at ringe til os for at høre, hvordan det går. Hvor meget vi kan oplyse, afhænger af, hvad der er aftalt med dig. Pårørende kan kontakte os på telefon

    97 64 36 83

    Det er en hjælp for os, hvis én af dine pårørende kontakter os - og bagefter formidler videre til andre pårørende, hvordan du har det. På den måde sparer vi tid ved telefonerne.

Regler i afsnittet

Fold alle ud Fold alle sammen

  • Husorden

    Vi har en husorden med forskellige regler, der er vigtige, når mange skal have en hverdag til at fungere sammen. Reglerne handler især om at vise hensyn og sikre tryghed og sikkerhed for alle.

    Du får udleveret et eksemplar af husordnen, og din kontaktperson gennemgår den sammen med dig.

  • Besøgstid

    Det anbefales, at besøgende kommer i mindre grupper for at nedsætte risikoen for smittespredning.

    Den enkelte afdeling kan have lokale retningslinjer for besøg. Hvis du er i tvivl, så kontakt afdelingen.

    Brug mundbind på hospitalet

    Som besøgende skal du bruge mundbind, når du opholder dig på hospitalet.

    Du bedes som besøgende selv sørge for at have et passende antal mundbind med dig inden eventuelt besøg.

    Vi har fri besøgstid. Det vil sige, at pårørende må være til stede på de tidspunkter, hvor patienten har brug for det.

    Vi opfordrer til, at besøg aftales med personalet på forhånd af hensyn til patientens behandling og de aktiviteter, vi har planlagt. Ring gerne og aftal et tidspunkt for besøg. Det gælder især besøg af børn, da dette kræver særlige hensyn.

    Der kan opstå behov for at begrænse besøgstiden i en periode af hensyn til patienten.

    Vis altid hensyn, og vær parat til at forlade patientens stue, når vi udfører behandlings- eller plejeopgaver, eller hvis der skal tages andre særlige hensyn på stuen.

  • Mad og drikke til pårørende

    Fra hospitalets køkken får vi leveret mad til det antal patienter, der er indlagt. Derfor er der ikke mulighed for, at pårørende kan spise med.

  • Rygning

    Hospitalet er røgfrit, dog må patienter ryge på særligt afmærkede områder udenfor.

    Har du brug for at ryge, så spørg personalet om, hvor det kan foregå. Det gælder også e-cigaretter.

    Pårørende må ikke ryge under besøget, hverken ude eller inde. Rygning skal foregå udenfor hospitalets arealer.

  • Trådløst netværk

    Vi tilbyder internetadgang, mens du er her. Netværket hedder "RNguest". Du kan logge på fra din computer, tablet eller telefon ved hjælp af MitID eller ved at modtage en login-kode på SMS.

    Du skal selvfølgelig bruge netværket med omtanke og vide, at du kan holdes personligt ansvarlig, hvis du misbruger tjenesten til ulovlige formål.

    Du må ikke forvente, at personalet har mulighed for at hjælpe dig med opkoblingen.

    Se vejledning til hjælp med opkobling

  • Mobiltelefon

    Du må gerne bruge din mobiltelefon, når bare du viser hensyn til de andre patienter. Al samtale i telefon foregår på egen stue. Det er ikke tilladt at snakke i telefon i fællesarealerne.

  • Foto, video og lyd

    Du må ikke fotografere, filme eller optage lyd af personale og andre patienter uden deres tilladelse. Ønsker du at optage en samtale med din behandler, så drøft det altid og få deres accept først.

    Ser du film eller video på din mobil, computer eller tablet, så vær opmærksom på, at det kan genere andre. Vis hensyn ved fx at opholde dig på din egen patientstue.

  • Inddragelse af udstyr

    Vi kan være nødt til at inddrage teknisk udstyr, hvis reglerne i afsnittet ikke respekteres, eller hvis det i en konkret situation vurderes, at det er nødvendigt for behandlingen.

  • Fortæl os, hvis du forlader afsnittet

    Du må gerne forlade afsnittet kortvarigt, men lav altid en aftale med personalet først. Så undgår vi, at du ikke er tilstede på tidspunkter, hvor planlagte aktiviteter skal finde sted.

Faciliteter på hospitalet

Fold alle ud Fold alle sammen

  • Opholdsstue

    Afsnittet har en opholdsstue, som du og dine pårørende er velkommen til at bruge. I opholdsstuen er der fjernsyn, spil og bøger, som du frit kan benytte.

    Husk at vise hensyn til de andre patienter, der benytter opholdsstuen. 

    Har du mange besøgende, kan det være en fordel at benytte et af vores samtalerum til besøget.

  • Vaskeri

    Du har mulighed for at vaske tøj i afsnittet. Du skal selv medbringe vaskepulver eller få en pårørende til at hjælpe dig.

  • Lokal bank i Informationen

    Informationen i forhallen kan opbevare større pengebeløb. Du kan også hæve penge alle hverdage mellem 9.00-12.00. Dog er der lukket om onsdagen.

Når du kommer hjem

Fold alle ud Fold alle sammen

  • Kontakt os

    Opstår der problemer de tre første døgn efter, at du er udskrevet, kan du kontakte os på telefon: 

    97 64 36 83

    Hvis problemet opstår senere, skal du ringe til din ambulante behandler.

    Er du tilknyttet Sengeafsnit S8 og får det psykisk dårligt, kan du kontakte din kontaktperson i ambulatoriet.

  • Hold fast i din behandling

    Vi sender information til egen læge om den behandling, du har fået hos os. Det kan være nyttigt, at I jævnligt taler sammen om, hvordan du har det.

    Skal du fortsætte din behandling i et ambulatorium, sørger vi for, at ambulatoriet bliver informeret om din behandling hos os.

    Det er vigtigt, at du fortsætter med den medicin, der er aftalt. Du bør altid tale med en læge, hvis du overvejer at ændre på din medicin eller stoppe med den. Lægen kan vejlede om, hvad der er hensigtsmæssigt og forsvarligt.

    Kontakt din egen læge, hvis du begynder at få det dårligere igen. Det er vigtigt, at I får talt om det, inden problemerne vokser sig større.

    I dit behandlingsforløb får du en viden om, hvad du kan gøre for at forebygge og mindske de problemer, din sygdom medfører for dig. Husk at gøre brug af din viden i din dagligdag.

  • Ris og ros

    Vi arbejder hele tiden på at blive bedre. Derfor er det vigtigt, at vi både hører om det, vi gør godt, og det vi kunne gøre bedre.

    Har du noget, vi skal vide, så fortæl os det, mens du er hos os, eller skriv til os, når dit forløb er slut.

    Indeholder din mail fortrolige oplysninger - som fx CPR-nr., oplysninger om helbred eller lignende oplysninger - skal mailen sendes som sikker Digital Post (login med MitID).

    Skriv sikker Digital Post til hospitalsledelsen 

    Hvis din henvendelse ikke indeholder fortrolige oplysninger - er du velkommen til at benytte:

    psykiatri@rn.dk (hospitalsledelsen)

     

    Der findes også en række andre måder, du kan give os feedback på. Læs mere om muligheder for at give feedback

  • Klagemuligheder

    Hvis du ikke er tilfreds med dit behandlingsforløb eller oplevelser på hospitalet, vil vi gerne tale med dig om det. 

    Du er altid velkommen til at kontakte Patientkontoret, hvor patientvejlederne kan vejlede dig i forhold til netop dine rettigheder og muligheder.

    Læs mere om dine klagemuligheder

Kontakt

Sengeafsnit S8

Telefon

97 64 36 83

Psykiatrien


Mølleparkvej 10
9000 Aalborg
Sengeafsnit S8
3. etage
Indgang 1
Find vej på hospitalet
Se alle kontaktoplysninger

Mød forberedt op

Fold alle ud Fold alle sammen

  • Meld afbud i god tid

    Jo før, vi har dit afbud, jo bedre. Det giver os mulighed for at finde en ny tid til dig snarest og give din tid til en anden.

    Ring til os på telefon 97 64 34 66.

  • Få en SMS-påmindelse om dine aftaler

    Tilmeld dig på www.borger.dk/nemsms. Du skal bruge dit MitID ved tilmeldingen.

    Er du under 15 år, så læs nærmere om tilmelding på wwwrn.dk/nemsms.

  • Hvis du misser din aftale

    Vi ved godt, at det kan være svært at møde op. Det kan der være mange grunde til. Lad os tale om det. Sammen finder vi en løsning.

    Hvis du misser din aftale

    Se billede i større format

     

  • Læs indkaldelsen

    Når du bliver indkaldt til udredning hos os, får du en indkaldelse med flere sider.

    Du kan desuden få et samlet overblik over alle dine hospitalsaftaler på booking.rn.dk. Her kan du også finde det brev og de forberedelser, som knytter sig til aftalen. Du skal bruge dit NemID for at logge dig på.

  • Pårørende er velkomne

    Hvis du har behov for at have en pårørende med til din første aftale, er du velkommen til det. Det kan være rart at være to om at lytte og stille spørgsmål. Efter aftale kan pårørende også deltage i samtaler senere i forløbet.

    Benytter du patientbefordring via Kontoret for Patientbefordring, så vær opmærksom på, at din pårørende som udgangspunkt selv skal transportere sig. 

  • Medbring din medicinliste

    Bruger du medicin, så tag en liste med over det, du anvender. Der skal også stå, hvilken dosis du får.

  • Kom i god tid

    Kom i god tid

    Kom i god tid, hvis du er i bil. Det kan være svært at finde en ledig parkeringsplads på hospitalets område, så sæt god tid af til parkering. Det er også en fordel at have god tid til at finde hen til afsnittet.

Når du ankommer

Fold alle ud Fold alle sammen

  • Registrér dig ved standeren

    Når du ankommer til ambulatoriet, som ligger på 1. sal, skal du registrere dig ved ankomststanderen, så vi ved, at du er kommet. Kør dit gule sundhedskort igennem kortlæseren, og tag plads i venteområdet.

  • Ventetid

    Du kan godt opleve, at andre kommer til før dig, selvom du har ventet længere. Det betyder ikke, at du er blevet glemt, men skyldes som regel, at du skal ind til en anden behandler eller at der er opstået noget akut. Henvend dig eventuelt til sekretæren i receptionen, hvis du vil have en status på ventetiden.  

    • Venteområde Reception

      Venteområde Reception

    • Venteområde

      Venteområde

    • Venteområde Reception

      Venteområde Reception

    • Venteområde

      Venteområde

Regler i afsnittet

Fold alle ud Fold alle sammen

  • Rygning

    Hospitalet er røgfrit, dog må patienter ryge på særligt afmærkede områder udenfor. Har du brug for at ryge, så spørg personalet om, hvor det kan foregå.

  • Trådløst netværk

    Vi tilbyder internetadgang, mens du er her. Netværket hedder "RNguest". Du kan logge på fra din computer, tablet eller telefon ved hjælp af MitID eller ved at modtage en login-kode på SMS.

    Du skal selvfølgelig bruge netværket med omtanke og vide, at du kan holdes personligt ansvarlig, hvis du misbruger tjenesten til ulovlige formål.

    Du må ikke forvente, at personalet har mulighed for at hjælpe dig med opkoblingen.

    Se vejledning til hjælp med opkobling

  • Mobiltelefon

    Du må gerne bruge din mobiltelefon, når bare du viser hensyn til andre. Sæt den på lydløs, tal sagte og forlad venteområdet, hvis det er muligt.

  • Foto, video og lyd

    Du må ikke fotografere, filme eller optage lyd af personale og andre patienter uden deres tilladelse. Ønsker du at optage en samtale med din behandler, så drøft det altid og få deres accept først.

  • Fortæl os, hvis du forlader venteområdet

    Vi ser helst, at du bliver i venteområdet, indtil det bliver din tur. Hvis du har brug for at forlade venteområdet kortvarigt, så giv besked til sekretæren. Så ved vi, at du snart er tilbage.

Når dit forløb er slut

Fold alle ud Fold alle sammen

  • Hold fast i din behandling

    Vi sender information til egen læge om den behandling, du har fået hos os. Det kan være nyttigt, at I jævnligt taler sammen om, hvordan du har det. 

    I dit behandlingsforløb har du fået en viden om, hvad du kan gøre for at forebygge og mindske de problemer, din sygdom medfører for dig. Husk at gøre brug af det, du har lært, i din dagligdag.

  • Medicin

    Det er vigtigt, at du fortsætter med den medicin, der er aftalt. Du bør altid tale med en læge, hvis du overvejer at ændre på din medicin eller stoppe med den. Lægen kan vejlede om, hvad der er hensigtsmæssigt og forsvarligt.

  • Søg hjælp ved akut behov

    Kontakt din egen læge, hvis du begynder at få det dårligere igen. Det er vigtigt, at I får talt om det, inden problemerne vokser sig større. 

    Får du brug for akut hjælp, kan du kontakte Psykiatrisk Skadestue, som er åben hele døgnet for personlig og telefonisk henvendelse.

    Før du møder op i skadestuen, opfordrer vi dig til, at du kontakter egen læge eller Lægevagten (telefon 70 150 300). Har du været i behandling inden for det seneste år, behøver du ikke at kontakte egen læge eller Lægevagten først.

    Direkte telefonnummer til Psykiatrisk Skadestue: 97 64 37 00

    Psykiatrisk telefonrådgivning: 98 13 42 02 (Døgnåben)

    Andre muligheder for hjælp

    Du har også mulighed for at søge hjælp og vejledning hos Den Sociale Skadestue eller Livslinien.

  • Ris og ros

    Vi arbejder hele tiden på at blive bedre. Derfor er det vigtigt, at vi både hører om det, vi gør godt, og det vi kunne gøre bedre.

    Har du noget, vi skal vide, så fortæl os det, mens du er hos os, eller skriv til os, når dit forløb er slut.

    Indeholder din mail fortrolige oplysninger - som fx CPR-nr., oplysninger om helbred eller lignende oplysninger - skal mailen sendes som sikker Digital Post (login med MitID).

    Skriv sikker Digital Post til hospitalsledelsen 

    Hvis din henvendelse ikke indeholder fortrolige oplysninger - er du velkommen til at benytte:

    psykiatri@rn.dk (hospitalsledelsen)

     

    Der findes også en række andre måder, du kan give os feedback på. Læs mere om muligheder for at give feedback

  • Klagemuligheder

    Hvis du ikke er tilfreds med dit behandlingsforløb eller oplevelser på hospitalet, vil vi gerne tale med dig om det. 

    Du er altid velkommen til at kontakte Patientkontoret, hvor patientvejlederne kan vejlede dig i forhold til netop dine rettigheder og muligheder.

    Læs mere om dine klagemuligheder

OPDATERET
16. juli 2022

Du er her

  1. Forside
  2. Afsnit og ambulatorier
  3. Her findes de psykiatriske hospitaler, sengeafsnit og ambulatorier
  4. Psykiatrien - Aalborg Universitetshospital
  5. Ambulatorier og sengeafsnit for Voksne, Mølleparkvej
  6. Sengeafsnit S8
  7. Patienter og pårørende

Om Psykiatrien

  • Vision og målsætninger
  • Organisationsdiagram
  • Presserum
  • Psykiatriledelsen
  • Psykiatriledelsens stab
  • Afdelinger og specialer
  • Servicefunktioner
  • Sengepladser – Kapacitet og fordeling
  • Værdigrundlag
  • Om hjemmesiden

Selvbetjening

  • Læs med i din sundhedsjournal
  • NemSMS

Fortæl os om din oplevelse

  • Åben telefon til psykiatriledelsen
  • Patienternes pris

Kvalitet

  • Det Nationale Kvalitetsprogram
  • Landsdækkende undersøgelser af patient- og pårørendeoplevelser (LUP)
  • Regionernes Kliniske Kvalitetsudviklingsprogram (RKKP)
  • Utilsigtede hændelser
  • Det sundhedsfaglige tilsyn

Dine rettigheder som patient

  • Frit sygehusvalg
  • Patientbefordring - kørsel til og fra hospital
  • Samtykke og information
  • Aktindsigt
  • Erstatning
  • Klage

Brugerinddragelse

  • Enhed for Samskabelse
  • Psykiatriens Peerboard
  • Psykiatriens Unge Peerboard
  • Inddragelse i din behandling

Tilgængelighedserklæring

    Find os på

    Psykiatrien i Region Nordjylland | Mølleparkvej 10 | 9000 Aalborg | Tlf. 97 64 30 00 | Mail: psykiatri@rn.dk

    Psykiatrien - Aalborg Universitetshospital 
    Mølleparkvej 10, 9000 Aalborg C     
    Brandevej 5, 9220 Aalborg Ø 
    Tlf. 97 64 30 00

    Brønderslev Psykiatriske Sygehus
    Hjørringvej 180
    9700 Brønderslev
    Tlf. 97 64 30 10

    Psykiatrisk sengeafsnit i Frederikshavn
    Rebslagerstien 2
    9900 Frederikshavn
    Tlf. 97 64 40 00

    Psykiatrisk sengeafsnit i Thisted
    Thylandsvej 37
    7700 Thisted
    Tlf. 97 64 30 60